Fedora’ya Geçiş

2 yılını doldurmak üzere olan Linux maceramda farklı dağıtımlar kullandım. Kimisi mecburi, kimisi farklı tatlar almak için yaptığım denemelerdi. Kimisi sadece denemek için oldu kimisinde uzun zaman geçirdim. En çok Pardus ve Ubuntu’da vakit geçirdim. Pardus ilk tanıştığım Linux dağıtımıydı. Pek çok şeyi öğrendiğim dağıtım Pardus’tu. Ubuntu’da vakit geçirmemin sebebi ise daha “stabil” bir dağıtım olmasıydı.

Ubuntu’dan Fedora’ya geçişimin birkaç sebebi var. Bunlardan biri Ubuntu’nun Özgür Yazılım olayını geri plana atmaya başlaması. Özgür alternatifi olmayan yerlerde mecburen kapalı kaynaklı yazılımlar kullanabiliyorum. Ancak Özgür versiyonu işimi görüyorsa kapalısını tercih etmiyorum. Fedora, Ubuntu’ya göre Özgürlüğü önplana çıkaran ve önemseyen bir dağıtım. Hatta kendi depolarında kapalı yazılımları barındırmıyor.

İkinci sebebim ise kararlılık. Geliştirdiğim yazılımlar yavaş yavaş farklı gereksinimlere ihtiyaç duymaya başladıkça kararlılık benim için önemli olmaya başladı. İki pencere arasında geçiş yaparken masaüstünün çökmesi gibi sorunlar konsantrasyonunuzun ciddi anlamda dağılmasına sebep olabiliyor. Bu da istenmeyen bir durum haliyle.

Üçüncüsü ise kullanışlılık. Unity ile sürükle bırak işlemi için bile birkaç takla atmak gerekiyor. Benzer sorunlardan dolayı masaüstü ortamı olarak KDE’ye geri döndüm.

Kubuntu, Chakra, Arch veya başka bir dağıtımda KDE kullanabilirdim ancak daha az konfigürasyon gerektirecek ve KDE’nin düzgün çalışacağı bir dağıtım kullanmak istedim. Diğer seçeneklerim arasında Fedora önplana çıktı böylece.

Geçiş esnasında ise Firefox, Thunderbird, VLC, LibreOffice paketlerini, yüklü gelen ve aynı işi yapan paketlerin yerine yükledim. Kullanıcı depolarından Flash Player, Görünüm özelleştirmesi için gerekli paketler ve birkaç kodek dışında pek paket yüklemedim. Birde Fedora 18’in yükleyicisi biraz sorun çıkardığı için Fedora 17 üzerinden 18’e geçiş yaptım.

Şimdilik yazılım geliştirmeye başlamadım. Sorunlarla karşılaşırsam çözümlerini burada paylaşırım.

Hakkında namcojoulder
about.me/efegurkan

2 Responses to Fedora’ya Geçiş

  1. omergex says:

    Sizden Fedora 18 sonrası yapılacak Şeyler başlıklı biryyazı hazirlamanizi istiyoruz O halde. Kodekler nasıl yiklenir depoda olmayan programlar nasıl kurulur gubulerden

Bir Cevap Yazın

