Mate ve Cinnamon

GÜNCELLEME: Yazı içeriği güncelliğini yitirmiştir.

 

Daha önce yazacağımı belirttiğim Cinnamon ve Mate karşılaştırmasını sonunda yazmaya karar verdim ama biraz yüzeysel olacak. Hatta baya yüzeysel olacak. Neyse başlıyoruz. Önce ikisinin birer ekran görüntüsünü koyuyorum.

Mate:

Image

Cinnamon:

Image

İki masaüstü ortamında da fark edilen ortak olan sadelik ve Linux Mint’in korumaya çalıştığı geleneksel masaüstü ortamı çizgisi. Aralarında görünüm olarak çok bir fark yok. Asıl fark teknik kısımda daha çok. MATE bir Gnome 2 çatalı . Şu an Gnome 2’deki bileşenlerin adını değişmesinden öte çok bir farkı yok. Dolayısıyla belli bir yere gelmiş bir masaüstü ortamı ve daha kararlı. Cinnamon ise Gnome 3 çatalı. Daha yeni ve çatlamalı patlamalı bir ortam. Sadece internete giren arada resimlerinize bakan bir insansanız sadece Tarayıcı ve dosyaları nasıl kullanacağınızı bilmeniz yeterli. Çok fazla çatlama patlamayla karşılaşmazsınız. Ama daha detaylı işler yapacaksanız farklı programlara ihtiyacınız varsa işler karışabilir. Ama yine de hızlı ve iyi durumda. Gelecek sürüme kadar daha da stabil hale gelir tahmin ediyorum .

Mate şu an Bluetooth ile ilgili sorunlar yaşıyor. Cinnamonda da 3D efektleri ile ilgili sorunlar yaşanıyor. Öyle sanıyorum ki gelecek sürüm sadece Cinnamon olacak Mate o zamana kadar stabil bir ortam sağlamak için konulmuş. Ben şimdilik Mate ile işlerimi hallediyorum. Bir tek MDM ekranı sebebiyle bir hatayla karşılaştım. Bu da MDM’deki bir hatadan kaynaklanıyordu zaten. Her neyse umarım hangi ortamı seçeceğinize karar vermenize faydası dokunan bir yazı olmuştur. Kolay gelsin.

Hakkında namcojoulder
about.me/efegurkan

5 Responses to Mate ve Cinnamon

  1. Umut Karcı says:

    Biraz daha detaylı olaydı can fedaydı ama bunada şükür :D

  2. erkan says:

    fan sorunu olmuyor mu. amd radeon hd 7670 m ekran kartı olan bilgisayarıma 4 çeşit linux kurdum hepsinde de fan bir türlü susmadı. bende linux’tan vazgeçtim.

    • namcojoulder says:

      Sürücü sorunu anladığım kadarıyla. Bende de şu an ATI/AMD ekran kartı var ve gayet sessiz çalışıyor.

      ATI/AMD ekran kartları için 2 sürücü var. Biri özgür, öbürü kapalı. Bazı kartlar için(HD 4000 ve öncesi sanırım) Özgür sürücüyle daha iyi çalışıyor. HD 7xxx serisi fglrx sürücüsü ile çalışıyor sadece sanırım. Yani kapalı sürücüyle.
      Kaynak:http://en.opensuse.org/HCL:AMD_video_cards

  3. omer says:

    ati ekran kartlı pc de benimde fan uçuyordu sırf o yüzden linux a geçmekten vazgeçmiştim. şimdi pc de intel paylaşımlı ekran kartı var ve fan sorunu yok. bende usb mouse tekerlek hızını ayarlayamadım

  4. Aydın says:

    Cinnamon ve Mate ile ilgili incelemenizi güncellerseniz iyi olur zira her ikisi de gayet stabil ve tercih edilebilir durumda. İyi günler..

Bir Cevap Yazın

