LXDE ve huzur.

Lxde’ye Pardus’ta denediğim günden beri bir yakınlığım var. Aslında Gnome 2den 3’e evrimleşmeden önce Gnome da ihtiyaçlarımı karşılıyordu ve “kullanılabilirdi”. KDE’de en çok sevdiğim masaüstü ortamlarından birisi. Sınırsız özelleştirmenin verdiği özgürlük hissi sanırım neler hissettiğimi tam olarak anlatabilir. KDE’nin de en önemli sorunu seveninin az olması. Aynı zamanda ağır bir masaüstü ortamı olması (ağırlıktan kastım büyüklük) sebebiyle çok fazla bakım yapılmıyor.

 

Lxde.org adresine gittiğinizde Gnome ve KDE’den farklı olarak “Lightweight” kelimesine yani sistemin hafifliğine vurgu yapılıyor. Dolayısıyla sistemi özelleştirmek ve bakımını yapmak daha kolay sanıyorum.

 

Şu an Linux dağıtımı olarak LinuxMint kullanıyorum. Lxde 12 sürümü KDE 12 sürümünden daha stabil. Başka KDE’yi iyi kullanan başka dağıtımlar kullanabilirdim ancak daha önce Linux kullanmamış birisine kullandığım sistemi gösterirken konsol kullanmak ya da bir hatayla karşılaşmak çok hoş bir durum değil. Dolayısıyla şimdilik LinuxMint-LXDE ile gayet huzurlu olarak hayatıma devam ediyorum.

Hakkında namcojoulder
about.me/efegurkan

Bir Yanıt Bırakın

