Açık Kaynak ve Linux üzerine

Birtakım gelişmeler var bu aralar. Pardus geliştiricilerinden bazıları görevlerini bıraktılar. Bu Linux’un Türkiye için bittiği ya da Pardus’un bittiği anlamına gelmiyor. Pardus biter Turkuaz başlar.Turkuaz biter falanca başlar. Şu 8-9 aylık açık kaynak dünyasında bulunduğum süreçte anladığım bu benim. En basit örnek Amarok-Clementine sayılabilir bu konuda. Çatallanmanın neden önemli olduğunu anlamak için biraz aramak internetten çok fazla yeterli oluyor özellikle bu konuda.

 

Özellikle bu son gelişmeler konusunu takip ederken bazı insanlar tanıdım. Açık kaynağa karşı olan birtakım kişiler . Haklı bulmasamda kişisel görüşleridir, saygı duyarım. Türkiye’de açık kaynağın ciddi anlamda anlatılmasına ihtiyaç var. Çünkü gerçekten anlamadan yorum yapan insan sayısı çok fazla. Çok fazla anlatılması gereken bir konu açık kaynak ve Linux insanlara.

 

Açık kaynak konusunda birtakım görüşler oluştu bende bir süredir. Özellikle Pardus sayesinde çok güzel şekillendiler . Çok fazla sebep var açık kaynağı sevmek için. Haa bu benim Kapalı kaynak düşmanı olduğumu düşündürebilir. Ancak öyle bir durum yok. Açık kaynağın daha üstün olduğu bazı durumlar olduğunu düşünüyorum. Mesela kararlılık ve güvenlik açısından bariz bir fark var. Ancak kapalı kodlu bazı yazılımlar, sistemler vs. daha kaliteli ve kullanıcı dostu olabiliyor. Bkz. Apple işletim sistemleri. Mac, iPhone, iPod vs. cihazların gerçekten çok kaliteli olduklarını düşünüyorum. Ve son kullanıcılar genelde bu gibi cihazları tercih ediyorlar. Açık kaynak yazılımların bu konuda katetmesi gereken çok yol var bence. Gerçi Ubuntu son kullanıcıya hitap konusunda çok dikkatli ancak GNOME 3 tüm hevesini kırıyor malesef insanın. Birçok insan bana Unity’den haberdar olup olmadığımı sorabilir . Ancak Unity GNOME 3’ten iyi gibi olsa da benim için GNOME 2 ya da KDE  GNOME 3 ile karşılaştırılamaz. Kullanışlılık açısından en azından. Ha son kullanıcı için çok iyi olabilir ama sanırım ben son kullanıcı değilim. Bilmiyorum artık neden Ubuntu’yu sevmemem.

 

Konuyu çok güzel dağıttım ancak şöyle bir toparlamak gerekirse Kapalı kaynak kod ile çok güzel işler yapılabiliyor. Kesinlikle kapalı kaynak kodlu yazılımlar ölsün gebersin vs. bir durum geçerli değil benim için. Hatta kapalı kaynak bazı projelerde bile çalışabilirim ilerde. Ancak hayatımın bir köşesinde mutlaka açık kaynak bulunur. Açık kaynak ve kapalı kaynak kodlu yazılımların üstün oldukları bazı durumlar var. Bunlar göz önünde bulundurulmalı. İyice araştırmadan bilgi sahibi olmadan yorum yapılmamalı.

 

Her neyse artık. Kalemimin mükemmel olduğunu söyleyemem. O yüzden bu yazıyı okuyanın bunu dikkate alarak okuması ve bir anlam bütünlüğü yakalayamayabileceğini göze alması iyi olur. :)

Hakkında namcojoulder
about.me/efegurkan

Bir Yanıt Bırakın

